עוגות חתונה ENGLISH צור קשר שאלות נפוצות מתכונים והדרכות יצירות מיוחדות סדנאות אודות ראשי
 
עוגות מעוצבות - צילום נכון
אמנות בעוגות היא אמנות מתכלה, והתמונות הן התיעוד היחיד שנותר מהיצירה.
לכן חשוב לצלם את העוגות נכון.
 
כיצד מצלמים עוגות מעוצבות?
 
 
 
צילום טוב של עוגות מעוצבות בנוי מכמה מרכיבים:
 
רקע
אור / תאורה
זוית ראייה
עומק ותלת-מימד
צבעוניות
 
הרקע
 
הרקע הינו חלק בלתי נפרד מהצילום. מטרתו היא להחמיא לעוגה ולהבליט אותה. אסור לו "לגנוב את ההצגה". הרקע הוא עניין של העדפה אישית, וכל רקע ייתן אפקט אחר. רקע שחור, למשל, גורם לתמונה "לרחף". רקע לבן גורם לצבעים להראות כהים יותר.
 
אפשר להשתמש בגליונות מפל (חסרון – החזר אור והברקה), בריסטול, בדים, מפות וכו'. אפשר גם לצלם ב"שטח".
 
האור
 
האור הוא האלמנט החשוב ביותר. כדי לצלם אנו שואפים לכמה שיותר עצמה של אור. אפשר לשלוט ולהמעיט בעצמה על ידי הצמצם ומהירות התריס. אבל כשאין מספיק אור צריך להוסיף מקור אור נוסף. כשמוסיפים מקור אור הוא צריך להיות חלש יותר מהאור העיקרי.
 
לכל מקור אור יש צבע משלו. המצלמה צריכה לקבל מידע אודות סוג האור שהיא מקבלת. למצלמות דיגיטליות תבניות איזון קבועות (בתפריט ההפעלה של המצלמה): ATW – איזון לובן אוטומטי ע"ע המצלמה. שימוש בתבנית זו לא תמיד נותן תוצאה טובה. ישנן גם תבניות לכל סוג תאורה: נורת ליבון רגילה, פלורסנט, אור יום וכו'. התוצאה הטובה ביותר מתקבלת על ידי שימוש בפונקציה של Custom WB (White Balance) מומלץ לעיין בחוברת ההפעלה של המצלמה ולבדוק איך עושים זאת – משתנה בין מצלמה למצלמה. לאחר בחירת פונקציה זו מצלמים שטח לבן (נניח דף נייר) שיימלא את רוב המסגרת, קרוב לאובייקט הצילום (=העוגה) כדי שיהיה באור האקטואלי של הצילום.כל צילום אחרי הצילום הזה יהיה מכוון לפי המצב הזה. יש לבטל מצב זה במצלמה כשעוברים לצילומים אחרים.
 
כשעצמת האור חלשה אפשר גם:
 
להעלות רגישות של המצלמה – ASA .(ASA – רגישות סרט הצילום במצלמות פילם. קיים גם במצלמות דיגיטליות. ב 400 אסא אפשר לצלם בעצמת אור חלשה יותר מאשר ב 100 אסא). יש לכך מגרעות – גורם ל"גרעיניות/רעש" בצילום, גווני ביניים;
 
לפתוח צמצם כדי להגדיל את כמות האור הנכנסת למצלמה. (החיסרון – הורדה בעומק השדה, כלומר הרקע מיטשטש);
 
להוריד את מהירות הצילום ובכך להגדיל את כמות האור הנכנסת למצלמה על ידי יותר זמן חשיפה. (חסרון – סיכוי לטשטוש, אבל זאת ניתן למנוע על ידי שימוש בחצובה)
 
 
זוית ראייה
 
עוגה מצויירת /שטוחה עדיף לצלם מלמעלה.
עוגה מפוסלת, עם אלמנטים תלת-מימדיים, עדיף לצלם מזוית נמוכה יותר.
 
עומק ותלת-מימד
 
אפשר "להשטיח" עוגה או להבליט ע"י אור וצל. אור וצל ממחישים תלת מימדיות.
 
על מנת לפצות על צל בלתי רצוי ישנם רפלקטורים (מחזירי אור). אפשר להאיר ממקור אור נוסף, אבל אז יווצרו צללים. במקום רפלקטורים מקצועיים אפשר להשתמש בלוח קאפה. (חשוף או עטוף בנייר כסף. נייר הכסף מחזיר אור בעצמה גדולה יותר), אותו שמים מול מקור האור. קירובו והרחקתו שולטים על עצמת האור החוזרת על פני העוגה. גם תחתיות לעוגה כסופות/מוזהבות הן כלי יעיל להחזרת אור. לכל מחזיר אור יש צבע משלו. כדי להפחית את עצמת האור אפשר לשים רפלקטור שחור (קאפה שחורה למשל) כדי לבלוע את החזר האור. אפשר גם להשתמש בבריסטולים צבעוניים כדי להחזיר אור בגוונים מסויימים.
 
4 כווני תאורה
 
מלמעלה – תאורה כזו משטיחה את העוגה.  אור מלמעלה מתאים כאשר רוצים למלא צללים שנוצרו מאור מהצד.
מהצד – מדגיש אפקט תלת מימד אבל יוצר צללים.
מקדימה – מכוון המצלמה - פלאש או פרוז'קטור. כל האור שנזרק חוזר ישירות לתוך המצלמה וממלא הכל אור. האור הזה משטיח אפילו יותר מאור עליון ועלול לגרום להברקה (החזר ישיר של אור)
מאחור – מבדיל את העוגה מהרקע על ידי הדגשת הקונטור. החסרון הוא השטחת הפרטים הקדמיים כי הם מוצלים.
 
אור קונטרסטי מגיע כמעט מאותה זווית. אור רך מגיע מזוויות רבות.
 
כשמשתמשים באור מכמה מקורות צריך להלחם בהפרשי האור בין המקורות. כדי לרכך תאורה ולהפחית צללים אפשר לשים על המנורה נייר אפייה על מנת להוריד את עצמת האור. גם על פלאש ניתן לשים ריכוך דומה. בחלק מהמצלמות ניתן להנמיך את עצמת הפלאש "fill flash".
 
אפשר להשתמש בבד חצי שקוף נתון במסגרת כלשהי. שמים אותו בין האור לאובייקט הצילום. אם מהחלון נכנסת שמש ישירה שיוצרת אור קונטרסטי המטיל צללים, אפשר לרכך את האור באמצעות סדין לבן. הסדין הופך בעצם למקור האור.
 
 
תקציר הרצאת הצלם אלן שפלסקי
נכתב ונערך בידי אודליה יודס
 
 

 

 
דמויות חתן כלה
עוגות חתונה
עוגות יום הולדת בנים
עוגות יום הולדת בנות
עוגות בר מצווה
עוגות בת מצווה
עוגות למבוגרים
עוגות לקטנטנים
עוגות לעסקים
עוגות ללא פיסולים
קאפקייקס
סוכריות
 
צור קשר
סדנאות עיצוב עוגות - סדנאות פיסול בבצק סוכר
דמויות חתן כלה - עוגות חתונה - עוגות יום הולדת בנים - עוגות יום הולדת בנות - עוגות בר מצווה - עוגות בת מצווה - עוגות למבוגרים - עוגות לקטנטנים - עוגות לעסקים - עוגות ללא פיסולים - קאפקייקס - סוכריות - דף הבית